sötsug

Jag är extremt sockerbreoende och har varit det sen jag var ca 13-14 år. När jag var yngra simmade jag så jag tränade i princip varje dag, var väldigt smal och åt extrema mängder godis.
när jag var 16 slutade jag simma, men jag slutade inte trycka i mig godis, kakor, chips, pizza, mc donalds osv. och gick därmed upp 10kg. så nu undrar jag, hur fan blir man av med ett sockerberoende som man har haft i 8 år? jag hatar hatar hatar det. mamma säger alltid att jag bara måste klara mig utan socker i två veckor och sen är det över. men vadå bara? två veckor är en evighet för mig. klarar jag en hel dag är jag verkligen överlycklig sen.

 

btw har ätit 4 kakor idag.

125kcal

jag suger.


Kommentarer
Postat av: Theraevn

Socker är så mycket mer än bara godis och kakor. Slutar du äta godis men trycker i dig pasta kommer godissuget inte försvinna. Det som funkat bäst för mig är att helt enkelt säga hejdå till alla snabba kolhydrater (pasta potatis mjöl osv), äta mer fett och dricka grönt te. Man måste liksom detoxa kroppen. Efter 2 veckor då kommer godis smaka äckligt sött.

2010-03-13 @ 11:19:20
URL: http://theraevn.xanga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0